شرح موضوع

نوشیدنی های شیرین، عامل ابتلا به نقرس [ February 01, 2008 ]

ایسکانیوز: نتایج مطالعات نشان می دهد نوشیدنی های شیرین به دلیل وجود شکر، خطر ابتلا به بیماری مفصلی نقرس را افزایش می دهد.
به نقل از نشریه پزشکی Britsh، مردانی که روزانه دو لیوان و یا بیشتر نوشیدنی های شیرین می نوشند حدود 85 درصد بیشتر از افراد دیگر درخطر ابتلا به بیماری نقرس قرار دارند.

پژوهشگران آمریکایی و کانادایی بر این باورند، ضعیف شدن و دردناک شدن مفاصل بیشتر در اندام های ضعیف تر بدن رخ می دهد و این عامل هنگامی صورت می پذیرد که اسید ادراری از خون مفاصل خارج شود و مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین این وضعیت را تشدید می کند البته تحقیقات پیش حاکی از این مساله بوده است که مواد قندی میوه ها نیز می تواند عامل این بیماری باشد.
محققان اظهار کردند: مصرف آبمیوه در درمان بسیاری از بیماری های موثر است اما برای کاهش خطر ابتلا به بیماری نقرس می توان مواد قندی موجود در برخی میوه ها مانند سیب و پرتغال را کاهش داد.
طبق گزارشات، حدود 5/1 درصد از مردم انگلیس مبتلا به بیماری نقرس هستند که طی 30 سال اخیر این آمار افزایش یافته است./01/120


  ads

 

Copyright © 2006 Talatom All rig

Copyright © 2006 Talatom All rights reserved-Designed By  Talatom.com